Fa anys que estem treballant per millorar el transport públic. Aquesta frase repetida per molta gent, cal que la posem en valor i que arribem a una solució urgent.
La millora de la contaminació atmosfèrica a la conurbació metropolitana de Barcelona passa per reduïr l’us del cotxe privat. Però per aconseguir aquesta fita s’han de facilitar les coses als usuaris. Augment del servei de transport públic per part de totes les administracions implicades. I un preu més efectiu per les malmeses butxaques dels treballadors i treballadores.
Tot això sembla de dificil solució sense aportacions econòmiques importants per part de les administracions implicades; ajuntaments, Àrea Metropolitana, Generalitat i Estat. I per suposat, els usuaris han de ser part activa.
En aquest sentit existeix un greuge dins dels 36 municipis metropolitans, ja que 18 d’ells estan dins de la zona tarifària 1 i Sant Climent i 17 més estem a la zona 2. No cal que parlem de per pocs quilòmetres que ens separem podríem estar dins de la zona 1. La clau de volta està en com financem la reducció de preu per l’usuari i com paguem les millores del servei.
Actualment l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ajuntaments i Generalitat estem treballant plegats per aconseguir aquesta integració tarifària i de serveis que des de fa tants anys reivindiquem els veïns i veïnes i que la llei de l’AMB del 2010 ja deixava clar que s’ha de fer.
La proposta que hi ha a sobre de la taula és una entrada progressiva de tarifes i serveis a 3 anys vista : 2018-2019-2020
De moment a Sant Climent hem obert una taula local de mobilitat amb tots els regidors i regidores dels grups municipals (5 del PDeCAT, 3 de SOM-AM, 2 de GentxSantCliment i 1 d’AE).
Dilluns vinent tornem a tenir reunió de treball….a veure si podem avançar i aconseguir petites passes per fer un gran camí….en transport públic.